1 februari 2014

Gott och blandat


IMG_0473
Först ut  är en födelsedagspresent. Storebror visar hur mössan ser ut på. Presenten var visst uppskattad :) Mönstret eget, storleken 52/54 och tyget från Jofotex.


IMG_0522
IMG_0523
IMG_0524
Sedan några dregglisar. De två översta är sålda; den rosa finns kvar på fb. Tygerna kommer från Liandlo, PaaPii och Jofotex.


IMG_0525
Filt till salu på fb. Tyg från jny.


IMG_7147
IMG_7148
Liten fiöt till lillasysters favoritdocka. Jag såg att kantbandet inte skulle räcka till men ville experimentera och skarva mitt på filten utan att sy ihop banden. Det gick sådär. Helt okej för en lekfilt hemma men inget jag skulle vilja sälja.


IMG_7162
T-shirt som jag sydde till lillasyster. Jag har för mig att jag sydde den i storlek 104 och ändå var den alldeles för liten. Såld till en mindre flicka. Mönstret kommer från en Ottobre och tyget från Ikasyr (Gekko).


IMG_7548
Leksaksfilt till storebror av jns:s djungeltyg i andrasortering. Det är flammigt och fläckigt, men jag kunde ju inte kasta det …


IMG_7554
Födelsedagspresent i storlek 52/54. Tyget kommer från Jofotex.


IMG_7563
Mer bebisvantar. Alla borde vara sålda, men det finns andra till salu på fb. Tygerna kommer från Jofotex, den ”lokala” tygbutiken som inte finns kvar längre, jny. 

Inga kommentarer: