6 oktober 2012

Tunikor till min trognaste kund

IMG_7033IMG_7036IMG_7032IMG_7038IMG_6998IMG_6609
IMG_6608
Min trognaste kund har fått påfyllnad i sin garderob de senaste månaderna. En del var klara till sommaren, andra levererades den här veckan.

Den översta är sydd i Linnunrata från Royal-tuote. Jag tycker att tyget är sååå underbart. Synd bara att jag inte själv gillar att klä mig i de här tygerna …

De gula rådjuren är också underbara. De är Znoks köpta av Ika syr.

Hjärtana och äpplena kommer från Michas. Båda är köpta som felfria, men det var de tyvärr inte. Framför allt äpplena är jag besviken på. Många hål och missfärgningar gjorde att jag var tvungen att ta till en nödlösning för att alls få ihop någon tunika.

Trafikmärkena och jättebollarna kommer också från Ika syr.

Mönstret är eget och modifierat i lite olika varianter. Äpplena och hjärtana är smalare än de andra. Äpplena har dessutom hellång ärm. Jättebollarna är ärmlös och klippt på frihand utifrån samma mönster som de andra. Övredelen är alltså på frihand anpassad till ärmlösheten.

Inga kommentarer: