3 november 2011

Syskonmatchning

Foton_170511 118

Foton_170511 117

Ibland är jag lite väl snål när jag köper tyg, men den här gången gjorde det inget för jag tyckte att slutresultatet blev riktigt lyckat. Efter att ha klippt ut storebrors tröja fanns det inte rillräckligt kvar till lillasyster, så hennes tröja fick ärmar och bakstycke i randigt tyg. Jag tycker nästan att den tröjan är snyggare. Den är lugnare.

Mönster: Egna i storlek 86 och 110

Material: Oceantyg från Sampsukka (Znok) och randiga tyget från Ika syr (jny)

2 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Båda två är snygga men jag håller med dig, den översta är favoriten. Ibland blir det väl mycket mönster om hela tröjan är i samma tyg. Jag kan tycka att pyjamaskänsla infinner sig lätt då. Ett enfärgat tyg eller randigt som du har valt gör att mönstret framträder bättre.

fante sa...

Och tänk hur mycket fintyg man sparar då man gör så :-D