13 november 2011

De svårfotade

IMG_6191

Foton_170511 099

IMG_4616

IMG_4615

Det är helt omöjligt att få ett snyggt foto på de här tunikorna, så ni får föreställa er hur de ser ut på kunden ;-)

De två översta blev klara i lördags – mycket tack vare Ika syrs snabba och otroligt vänliga service. Bambityget hade ett stort vävfel mitt på tyget, så jag fick inte ut bakstycket. Snälla Marika skickade snabbt en ny bit (och nu talar vi inte om någon liten bit) så jag kunde få ut bakstycket också. Kunden blev jätteglad och nöjd – och jag med.

De andra tunikorna har varit klara ett drygt år. Ja, jag ligger efter med bloggandet ;-) De nedersta är i kundens favoritlags färger och används på matcher. Därför fick döttrarna också matchande kläder.

Mönster: Eget till vuxentunikorna, avritat till döttrarnas

Material: De fyra översta från Ika syr, det randiga från Myllymuksut

Inga kommentarer: