16 oktober 2011

Troll

Juni11 289

Juni11 292

För några månader sedan fick barnen en kusin till. Vilken underbar ursäkt att få sy något smått :) Det fick bli ett helt set i ett tyg som jag visste att min syster tycker om, trollskog. Att det också är ekologiskt är ju inte helt fel. Den blivande storebrodern fick också en t-shirt, och han lär ha varit väldigt stolt och glad över att de hade likadana kläder – sånt värmer :) Det värmer också att kläderna blev så populära att de fick följa med till bb.

Mönster: Egna. Bebiskläderna i 56 (tror jag), hjälmmössan ca 35, t-shirten 86.

Material: Trollskogen minns jag inte varifrån jag köpte den, men den är Nimanas. Velouren kommer från Myllymuksut. Den limegröna interlocken kommer antagligen från Jofotex.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo de var populära! Lillan ryms ju tyvärr inte i dem mera, men Storebrors t-skirt finns kvar i skåpet än =)

fante sa...

Ja, jag är ju inte så snabb med det här bloggandet ...