1 juni 2010

Summering av majutmaningen

Använd det du har maj

Nu när maj är slut, tycker jag att det passar bra med en summering av hur det gick. Allmänt tycker jag att det gick superbra. Jag har hunnit blogga om nästan allt obloggat (endast ett par inlägg kvar).

Jag har inte hunnit sy allt som finns utklippt på mitt bord, men det var kanske inte tanken heller. En del av de grejerna (framför allt hjälmmössorna) är sådana som klippts ut för att inte spara på spillbitar. Och inte vill jag ju slänga dem heller … Så jag samlar på hög och syr ihop när maskinerna är rätt trädda och jag har tid :-) De kommer att gå till försäljning, så det är ju ingen som väntar på dem.

Virkprojekten går lite trögt just nu. Jag hittar inte inspirationen att avsluta de där projekten just nu, och då jag inte direkt har brist på saker att göra och överflöd av tid, tänker jag låta dem vänta utan dåligt samvete.

En liten tygbeställning har det dock blivit. Det känns lite dumt att inte sambeställa bara för att det är råkar vara en utmaningsmånad. Jag har också köpt en bit vaxad bomull att ha till bilen (som skydd). Det kändes också dumt att behöva lyfta ut två bilstolar i juni bara för att jag inte fick köpa något som verkligen behövdes i maj … Jag passade på att köpa en liten bit vaxad bomull till en väska till mig själv på samma gång också – ursäkten var att köpa allt på en gång och inte springa till tygaffären så ofta ;-)

Inga kommentarer: