5 september 2009

Lite till mina egna barn också






De egna barnen behöver väl också få lite kläder? Det mesta behövs dessutom på riktigt ;-)

M behövde en mössa till då hans huvud växt sedan våren. Det fick bli en brun velourmössa med en sköldpadda på. Sköldpaddan har jag ritat själv :-) Han fick också ett par muddjeans. Det syns inte på bilden med muddarna och stickningarna är röda. Tyvärr är mudden lite slapp, så får se om jag måste sätta in resår.

Mönster: Eget till mössan, Yrväders (förenklat) till muddjeansen
Material: Brun Hilcovelour från NeaNobelle, orange velour från Jofotex (tror jag), jeansen är ett par redo, f.d. superstora köpta för 2 euro, mudd från Stoff och stil
Tråkigt: Att mudden är lite slapp
Roligt: Sköldpaddan :-)

Bebisen lär väl i något skede behöva en dregglis, så jag ritade en. Får se om den passar ... Bebisen fick också ett par byxor/tajts i storlek 68.

Mönster: Eget till dreggisen, Meedom form 0 till byxorna
Material: Tandtyg från Stoff och stil, turkos fleece från Eurokangas, lime kaniner från jnydesign, brun mudd från Stoff och stil
Tråkigt: Att jag tänkte helt fel för att få "rynk" på dregglisen. Det blev att klippa lite till ;-)
Roligt: Tygerna :-)

2 kommentarer:

Moi! sa...

Sköldpaddan var jättegullig! kan du köra på flera plagg så att de matchar!

fante sa...

Tack :-) Det är redan på g men har stupat på att jag inte har någon röd interlock ... Eller, det har jag, men jag vill ha E-slöjds som jag vet inte färgar ...