7 september 2009

Amningströja till mig själv

Jag måste vara galen. Trots de jobbiga tröjorna några dagar tidigare valde jag att sy en amningströja till mig själv med :-o Det här är dock inte en Boob utan en kraftigt modfierade från Suuri käsityölehti. Den ser dock lite konstig ut så får se hur den sitter på. Lite svårt att testa ordentligt med den här magen ...

Mönster: Suuri käsityölehti, storlek S, kraftigt ombearbetat (bl.a. har luckan gjorts om och både ärmarna och tröjan är längre)
Material: Supermjuk trikå från Eurokangas stuvhörna för kanske 1,5 år sedan
Tråkigt: Att den antagligen inte sitter på bra på
Roligt: Att jag fick tummen ur :-) Det är ju enklare att ändra på mönstret nu då jag har en prototyp :-) Dessutom verkar den här typens lucka funka superbra :-)

3 kommentarer:

Moi! sa...

Vilket tålamod och vilken produktion! hur hinner du? Orkar du? Jättefina plagg!

Hello sa...

Spännande att se hur den blir på sedan!

fante sa...

Moi: Tack :-) Ja du ... Höggravid på uselt humör om jag inte får vra ifred mest hela tiden ;-) M på dagis och så ställer pappan upp massor :-)

Hello: Misstänker att det blir en del ändringar. Köpte en Boob i går och den verkar bättre även om den inte är helt perfekt den heller. Säger hon som har testat dem på riktigt ... ;-)