7 juni 2009

Påslakan och liten väska


M fick en växasäng för ganska många månader sedan och han har varit i stort behov av fler påslakan. Då jag såg det här tyget kunde jag inte motstå - jag visste att han skulle älska det ;-) Tyvärr hade en av tanterna på Eurokangas räknat helt galet igen (börjar bli rätt sur ...) så det räckte inte till ett helt. Baksidan är därför ett (fult) gammalt påslakan som vi har kasserat. Fördelen är ju att det är mjukt och skönt :-)

I och med den där tankemissen från tantens sida så har jag lite extra tyg. Jag bestämde mig rätt snabbt för att sy en liten väska till M. Han tycker om att bära saker själv, men oftast är ju handtagen helt galet långa. Han är ju trots allt bara två år ;-) Men för att väskan ska rymma något alls så blev den lite bredare i stället. Hörnen är avsydda för att ge sakerna lite mera plats.

Storlek: 120 x 160 (påslakan), väskan vet jag inte
Material: Fordonstyg från Eurokangas, undersidan av påslakanet ett gammalt
Tråkigt: Att en av tanterna mätte fel - igen, att M har dragit så våldsamt i påslakanet att det gått lite sönder ...
Roligt: Att han gillar påslakanet och framför allt väskan

Inga kommentarer: