12 december 2008

Tredje gången gillt


Några dagar innan M föddes, föddes en V. Det här är nu tredje gången jag försöker få till en present som inte är helt värdelös ;-) Den första var en sovpåse som inte funkade, den andra var en t-tröja som inte gick över huvudet. Men nu :-) Enligt mammans önskemål blev det ett par djungelbyxor, och eftersom jag tycker att djungetyget är ganska hårt (hur kul är inte det så det är ett påslakan ...) så bestämde jag mig för att fodra dem. Presenten har kommit fram och både mamman och V verkade nöjda. Skönt, för jag vet inte om jag hade vågat försöka mig på en fjärde present ;-)

Mönster: LiEmEl:s i grunden, men lite omgjort och förstorat till 92
Material: Djungeltyg från Hemtex, brunvitrandig trikå från Par-Tex
Tråkigt: Att de två första presenterna blev så misslyckade
Roligt: Att den här äntligen blev bra :-)