26 oktober 2008

Elefantklänning


Jag vet att det är en tid sedan jag uppdaterade senast, men det betyder inte att jag inte har gjort något - snarare tvärtom. Först ut är en elefantklänning - igen. Men det här blir antagligen den sista, för nu börjar tyget vara slut. Applikationen är sydd med Gütermann, och den här gången gick det smärtfritt :-)

Mönster: Meedom 1,5, storlek 68 utan sömsmån, motsvarar ungefär 74 i butikerna
Material: Randig velour från Eurokangas, brun trikå från jnydesign
Tråkigt: Jag klippte kantbanden onödigt smala
Roligt: Applikationen :-)
Maskinval: Ingen CP ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar färgen på velouren, gillar modellen och jag gillar elefanten.

fante sa...

Tack :-) Och extra mycket tack för elefanten, för den har jag ju ritat själv ;-)

Strömming sa...

Jag gillar också! Tyg, modell och elefant! Mycket snyggt!!! :D

fante sa...

Tack :-D