30 maj 2008

T-tröja till T


Tack alla trogna läsare för att ni orkar besöka min blogg trots att den inte uppdateras så ofta just nu. Det beror på att jag jobbar som en galning då T sköter M. Tiden och energin räcker inte till till allt :-( Lite har jag i alla fall orkat och hunnit med.

Det här är T:s födelsedagspresent från ett gäng mammor. Ett krångelverk, kanske man kunde kalla det. Allt började bra även om det var jättesvårt att välja färger. Den är sydd enligt samma mönster som M:s t-tröja, men i storlek 80 utan sömsmåner. So far, so good. Sedan kom den besvärliga halsöppningen. Först sydde jag fast ett kantband som var för smalt för att det skulle bli snyggt. Sprätta. Sedan sydde jag fast ett bredare kantband, och det blev såå snyggt :-) Men, skarven var visst mitt fram. Efter mycket övervägande, sprätta. Vid det här laget var jag ganska ledsen, för jag hade bråttom och det blev ju så snyggt. Jag gav upp kantbandsidén och sydde fast en mudd i stället. Hoppas den passar ;-)

Applikationen blev lite sned, men den är fastsydd med den bråkiga tråden Coats. Den verkar funka okej om jag syr riktigt långsamt.

Mönster:
Meedom, mönster 1, form 1, T-shirt-längd, kort raglanärm, storlek 80 utan sömsmån
Material: Trikå från Dreamnappy, mudd från E-slöjd
Tråkigt: Kantningsproblemen
Roligt: Att jag hann få den klar i tid
Maskinval: Se M:s t-tröja

3 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

gillar dina tröjor skarpt =) underbar kombination med blått o orange. har funderat på samma tidigare o nu såg jag det live, jättesnyggt!!

GOBLIgobli sa...

Tjohooo, du har blivit utmanad. ;-)
http://gobligoblisyr.blogspot.com/2008/05/utmanad-av.html

fante sa...

LiEmEl: Tack :-) Jag måste säga att jag är enormt imponerad av hur mycket du hinner sy :-o