26 februari 2008

Kaninbody


Tyckte att M också måste få en kaninbody. Vill ju att andra ska se detta underbara tyg, och om hans enda plagg är en pyjamas så är ju synligheten rätt begränsad ;-)

När det blev dags för kantbanden så testade jag min nya kantbandsvikare, men tyvärr fick jag den inte att funka. Kanske det beror på att tyget var för sladdrigt. Jag måste testa med stumt tyg när jag tar mig tid. Den här gången kantade jag med den sladdriga trikån i stället för med muddtyg, och även om jag inte gillar att den rullar ihop sig genast, så måste jag erkänna att resultatet blev bättre då det inte blev så tjockt. Så kanske jag bara måste stå ut med att tyget rullar ihop ...

Mönster: Ottobre 1/2006, storlek 80
Material: Kanintyg från jnydesign, trikån till kantbanden från Eurokangas
Tråkigt: Att trycknapparna bara finns i silver och vitt
Roligt: Att kantbanden (speciellt i halsöppningen) blev så bra
Att tänka på till nästa gång: Storleken ... Den här är större än HM:s 86 ... Och ärmarna är rätt breda. Själva bodyn är inte lika bred även om det finns att ta av även där.
Maskinval: Overlock till allt utom den synliga sömmen på kantbanden

3 kommentarer:

Botilda sa...

Klart kaninerna ska synas ute bland folk!

Jag har för mej att någon (Tyrvi?) stärkte trikån med potatismjöl så att det inte skulle rulla så där förbenat som det gör annars. Har inte provat själv än.

Mörkmetalliga tryckknappar finns på Sykompaniet.se. Vilket märke de är av vet jag inte, men de passade till min tång från Panduro.

Gekko sa...

Riktigt snygg!

fante sa...

Botilda: Tack för potatismjölstipset. Ska definitivt kolla in det! Roligt med mörkmetalliga knappar mnen skulle gärna hitta i Finland ... ;)

gekko: Tack :-)