22 januari 2008

Pyjamas till liten och stor



Nu är pyjamasarna till liten och stor äntligen klara. Slutet gick löjligt trögt ;-) Pyjamasen till liten är samma som denna, men två storlekar större och mycket bättre sydd. Och så hoppas jag på att tyget är lite bättre ... Jag har dock problem med att få dragkedjan snygg vid halsöppningen, och nu kom den dessutom 5 mm för långt ner, men jag ska se om jag får några bra tips på sykursen så kanske jag får ordning på den med :-)

Pyjamasen till stor är delvis sydd enligt ett mönster ur Suuri käsityölehti 11-12/2003, men den är modifierad enligt pappans gamla pyjamasar. Den ser helt vansinnigt stor ut (storlek medium) men den verkar passa helt bra.

Jag tycker själv att det är lite smålöjligt med matchande kläder, men jag visste att pappan skulle bli glad. Dessutom var tyget så (o)lämpligt brett att det blev kvar rätt stora bitar, som räckte till sonens pyjamas. Det blev dock lite väl tajt och jag pusslade rätt mycket.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Randigt, vem kan motstå det? Jag tänkte bara spy lite galla över min overlock då jag försökte få tag i dig ;) Ska skicka den på lite service... KRAM

fante sa...

Randigt är fint, jo, men utbudet kunde ändå vara bättre ... Framför allt saknar jag interlocktrikå :( Tur att E-slöjd finns :) Tråkigt med krånglande maskiner :( Hoppas du får ordning på den snabbt, för det är ju inte kul att var utan heller ;)Kram.